Tips til å utvide bloggen din med en nettbutikk

Mange som kommer inn i bloggverden gjør det fordi de ønsker å komme på topplistene til forskjellige nettsteder, som blant annet Blogglisten.no. Det er status og det å bli kjent som er i fokus. For andre er det pengene som driver dem og ser at de beste bloggerne tjener godt på dette.

Ambisjonen om å bli kjent og tjene mye penger på bloggen forsvinner …

Ikke alle klarer da å havne på topplistene eller tjene nok penger på bloggen sin til at det blir noe å kunne skryte av. Det er nemlig ingen lett oppgave å kunne komme opp med nye vinklinger og historier på daglig basis. Selv om mange tyr til den enkle formelen om hva de har på seg i dag, så er det en del andre som gjerne vil ha ut noe, noe som krever litt mer tankevirksomhet. Kreativiteten kan derfor falle med tiden i kombinasjon med besøkstall som ikke står til forventningene.

Smart metode for å finne nye ideer til blogginnlegg

innovation-1156284-m
Bilde fra SXC.hu av raja4u

Vanlige feller mange kan gå i. Mulighetene ligger der ved å Google etter forskjellige temaer som du kan ha på din blogg. Og du finner fort lister på hele 365 forskjellige tema du kan blogge om, altså et helt år med ideer til bloggposter.

Kan nettbutikk være veien å gå for deg?

Flere tenker så på andre ideer. Kanskje du er god på å skaffe trafikk til bloggen din, men ikke å tjene penger på den? Da er det mange som beveger seg over i andre deler av internettverden for å få dekket utgifter og bygget seg opp en inntekt. Da snakker jeg om nettbutikk.

Ideer til hva slags nettbutikk du kan starte i forbindelse med din blogg

En nettbutikk kan være en utvidelse av bloggen din slik den er i dag, der du fronter produkter som er i forbindelse med det du blogger om. Noen eksempler kan være:

  • Blogg om trening – Nettbutikk med kosttilskudd og utstyr til trening
  • Friluftsliv – Utstyr og klær som passer den frilufts interesserte
  • Moteblogger – Starter nettbutikk med smykker eller klær og sko.

De som besøker bloggen din i dag vil da kunne finne noe som er relevant og som passer dem. Spesielt hvis du bruker bloggen som en plattform til å gjennomgå produktene dine, skrive omtaler om dem. Enda bedre om du da også får dine andre bloggvenner til å gjøre det samme, da det blir mer ærlige omtaler ut av det.

Hvordan starter jeg en nettbutikk?

Skal du starte nettbutikk i forbindelse med bloggen din så kommer det selvfølgelig nye spørsmål. Hvordan gjør du det? Hvor får du produkter?

Programvaren

Basisen er da som de fleste gjør å starte med en nettbutikkløsning som kommer med design, som kan tilpasses, betalingsløsning og muligheter for registrering for kundene dine.

Produkt leverandør

Leverandøren av produktene kan være utenlands, og det finnes også leverandører her til lands. Noen produkter er merkeprodukter som beholder dette på, mens andre produkter er uten et merke. Der du selv kan lage ditt eget merke. Blir ofte kalt Whitelabel.

Når du har funnet frem til en leverandør for produktene dine så kan du da velge noe som heter dropshipping eller å starte ditt eget varelager.

Dropshipping går ut på at produsenten av produktet sender varen direkte til kundene dine når du bestiller fra dem, legger inn kunden din sin adresse og betaler inn til leverandøren. På den måten slipper du eget varelager og produktene blir gjerne produsert når du bestiller. Ulempene er derimot at du får lengre leveringstid, kunden din må vente på at pakken kommer fra utlandet og at produktet kanskje blir produsert der og da. I dagens internettverden er dette nesten uholdbart, da vi gjerne ville hatt produktet i går.

Derfor velger de fleste å starte med noen produkter i et eget lager. Om lageret er et ekstra rom i leiligheten eller innleide lokaler blir nesten opp til deg og avhenger litt av hvor mye plass produktene tar og som du har ledig hjemme. Dette har flere fordeler. Blant annet får kundene produktet sitt fortere siden det blir sendt fra deg, helst samme dag, til kunden. Prisene du får hos leverandøren blir som regel lavere når du bestiller større kvanta, som gjør at du kan ha billigere priser i nettbutikken din eller som du kan spare opp til utvidelse av den.

wine-barrels-549886-m
Litt i største laget om du starter 😛 – Bilde fra SXC.hu av burog

Siste alternativ her koster derimot litt penger. Ikke alle har sparekontoen full, og en må derfor være litt kreativ.

Finansiere oppstarten av nettbutikken din og eventuelt et lager av varer

Et forbrukslån kan derimot være en løsning for deg. Tjener du allerede litt penger på bloggen din så kan et par tusenlapper finansiere et forbrukslån på rundt 50.000 kroner. Prisene for dette vil variere så du må sjekke dette opp.

Tar du forbrukslånet på linken jeg la inn her så vil du kunne sørge for å få den beste prisen på lån. De er nemlig som en megler for deg mellom alle de bankene som tilbyr forbrukslån. Slik at du slipper å bruke tid på å forhandle frem de beste prisene. De sjekker priser og tilbud hos 13 forskjellige tilbydere i skrivende stund.

Når du har denne finansieringen i orden kan du begynne å forhandle med leverandøren din om bedre priser enn de først opplyste. Fortell dem at du kommer til å betale kontant, et uttrykk som kanskje ikke passer like godt i 2013, men det heter nå fortsatt det. Da vet leverandørene at de vil få inn pengene raskere enn om de skulle sendt ut en faktura og ventet på betalingen. Prisen du får da kan være noe lavere. Det vil du tjene mer på.

Hvilke metoder har du brukt for å finansiere oppstarten av din nettbutikk? Hadde vært spennende å høre om noen som har brukt metoder for å kombinere bloggen sin til å starte opp en nettbutikk, så kom med din historie i kommentarfeltet under.

Innlegget er sponset av nettsiden som det er linket til i innlegget her.

Slik får du en skikkelig god artikkelidé som du kan selge

Her har jeg fått en skikkelig god gjestepost fra Vivian Songe(frilansjournalist, forfatter og gründer) som driver nettsiden http://www.blimagasinjournalist.no/.

På nettsiden hennes finnes det et epost kurs i hvordan du kan bli en magasinjournalist, samtidig som det er ekstremt mange gode råd og tips til det å skrive artikler, noe som også kan brukes i blogg sammenheng.

For du vil vel gjerne skrive bra og interessant for dine lesere?

Jeg har fått denne gjesteposten som jeg håper du får stor nytte av, og skulle du ville lære mer er det bare å gå inn og melde deg på Vivian sitt gratis skrivekurs: http://www.blimagasinjournalist.no/

Litt om Vivian Songe:

Vivian heter jeg. Jeg er frilansjournalist, forfatter og gründer av kurskonseptet Bli magasinjournalist. Jeg har jobbet som journalist, redaksjonssjef og redaktør i norske magasiner og aviser i 12 år, samt som informasjonssjef og mediekonsulent for forlag som Kagge og Gyldendal. Jeg har publisert et hundretalls artikler i nærmere 30 magasiner (se noen av dem her) og medforfattet to bøker som du kan lese mer om her.

Slik får du en skikkelig god artikkelidé (som du kan selge for mange penger om du vil)

Hva skal til for at en artikkelidé er god? Så god at den blir kjøpt for flere tusen kroner? Som du kan tenke deg: Mange må ha lyst til å lese den.

Men før noen får mulighet til det, må den pirre interessen til redaksjonen. (Det er litt som at du må sjarmere butleren før du får innpass på slottet) 😉

Gjør deg klar for en litt lang mail denne gangen! Det er nemlig litt av hvert som skal på plass før redaksjonen får øynene opp for nettopp DIN idé. Klar for å lære noen lure triks?

Her er det du bare MÅ vite før du selger inn en idé til en redaksjon: 

1. Idéen må være solid og salgbar 

En artikkelidé må være av godt og seigt materiale. Den må ikke falle fra hverandre som et stykke kinesisk rispapir med det samme man napper litt i den. Den skal nemlig selges inn i tre omganger. Ja, du leste riktig: Tre!

  • Først fra deg til redaksjonssjefen i magasinet eller avisen.
  • Når hun har falt for den, skal idéen presenteres på et redaksjonsmøte der de andre får si hva de synes. Da gjelder det at hun ikke må kjempe som David mot Goliat for at den skal bli godkjent. Idéen bør være så god og to the point at den taler for seg selv.
  • Når artikkelen er godkjent, skal den “selge” når den er på trykk. Det vil si at den skal friste til lesning når noen holder magasinet mellom hendene . En trofast leser er mye verdt!

2. Den skal snakke til én person (og det må være rett person) 

En god artikkelidé skal snakke direkte til det aktuelle magasinets målgruppe, også kalt kjerneleser. Kort fortalt betyr det at hvert magasin på markedet retter seg mot en utvalgt gruppe mennesker – mer og mindre åpenlyst.

For eksempel henvender ikke Dagbladet og VG seg til samme person (selv om mange selvsagt kjøper dem begge). Kamille og Elle har heller ikke samme kjerneleser. Heller ikke Bonytt og Rom123 snakker til samme person. Dette lønner det seg å være bevisst på.

For å gjøre det enklere å forestille seg gruppen mennesker som er aktuell for ditt magasin, kan det hjelpe å tenke på han eller henne som én person.

Hvor gammel er hun? Hva slags type er hun? Hva er hun opptatt av? Hva slags klær går hun med? Hva slags filmer, bøker og musikk liker hun? Hvem er hun sammen med? Hvor bor hun? Hvor liker hun å reise? Har hun barn? Er hun singel? Ligner hun på noen du kjenner? Hva kunne hun for eksempel hete?

For å finne ut hvem kjerneleseren i ditt magasin er: Bla gjennom og se på artiklene og tonen i dem. Dann deg et inntrykk av hvem journalistene egentlig snakker til. Snakk til samme person.

3. Idéen må overraske/interessere/vekke leseren på en eller annen måte 

Er du i magasinets målgruppe? Kan du identifisere deg med kjerneleseren deres?

I så fall kan du spørre deg selv: Hva lurer du på? Hva skaper følelser hos deg? Hva engasjerer deg? Hva irriterer deg? Hva gjør deg glad? Hva gjør deg sint? Hva skulle du ønske du kunne lese om? Og hvilke artikler har du lest hundre ganger før?

Hvis du ikke er kjerneleseren, må du rett og slett bruke litt fantasi og tenke deg at du er det. Skal du skrive en artikkel for Foreldre & Barn, nytter det neppe å foreslå en artikkel om motorsykkeltur på route 66 i USA.

Skal du skrive en artikkel for Kamille, bør den ikke handle om high fashion-modeller i New York, men heller om en vanlig norsk kvinnes utfordringer og måter å løse dem på.

Skal du skrive for Costume, regn med at leseren vet hvilket tilbehør som var IN og UT både i fjor, i forfjor og året før det. Og skal du skrive for Levende Historie, forbered deg på lesere som vet hva Ludvig den 14. spiste til frokost.

Spør deg selv: Hvis du var magasinets kjerneleser, hva ville få deg til å stoppe opp på magasinsiden og tenke “Hmm! Dette lurer jeg på/har jeg ikke tenkt på/synes jeg er spennende. Denne må jeg lese.”

4. Idéen må ha en VINKLING

Artiklene du har lest hundre ganger før gjør du best i å unngå. Installer helst et klisjéfilter i journalisthjernen din først som sist: “Biiip! Skrevet om altfor mange ganger før.”

Men du kan med fordel omtale samme TEMA som artiklene du har lest hundre ganger før. I og med at emnet er så godt dekket, regnes det sannsynligvis som “godt stoff” av redaksjonen. Trikset er da å fortelle om temaet på en ny måte, eller sett fra en ny vinkel.

Da er vi inne på en VIKTIG hemmelighet som jeg skal avsløre i min neste mail: Vinklingen – din magiske inngangsbillett. For det er den virkelig. Kom med en god vinkling, og både dører og vinduer åpner seg. Bare vent og se!

Vivian

You can do it too!

Meld deg på epost kurset her: http://www.blimagasinjournalist.no/

Ps. Ja, jeg holder på å lage kurs! Jeg er i Mexico og jobber med å sette sammen et skikkelig inspirerende og matnyttig kurs som svarer på alt du lurer på (og ikke vet at du lurer på) om en skrivekarriere og å komme seg inn i magasinbransjen.

Har du spørsmål? Legg det inn på Facebook-siden min, Vivian Songe – Bli magasinjournalist. Intet spørsmål er for dumt, jeg vil gjerne vite hva du strever mest med, om det så er å åpne laptopen for å begynne å skrive. Trust me, vi har alle vært der! ;D 

 

Hvorfor bloggere elsker …… (& det vil du og)

Spent? Litt triggende tittel, håper du liker denne posten 🙂

Nemlig snakk om det å holde kontakt med dine lesere, bloggleserne dine, fordi det er viktig. Har du ingen metode for å holde kontakt med bloggleserne dine så vil de heller ikke få vite om nytt og viktig innhold som du legger ut.

Det er mange metoder for å gjøre det, og det anbefales å bruke så mange som du klarer å holde styr på. Få leserne dine til å følge deg på Twitter, bli med i Facebook siden/gruppen din, følge deg på Instagram, Pinterest og til slutt melde seg på nyhetsbrevet ditt. Ja, for du har vel nyhetsbrev i dag?

Det som er en stor fordel med nyhetsbrev, er at du får sagt ifra direkte til leserne dine dersom det skjer noe. For de fleste har eposten sin lett tilgjengelig uansett om de er på skole, jobb, hjemme eller på ferie. Samtidig kan du følge med på hvor populær eposten din er, ved å se hvor mange som faktisk leser den og hva de klikker på av linker som du kan legge inn.

Det kan være linker til en konkurranse du holder, til en Youtube video eller til din siste bloggpost. Kanskje til og med noe du ikke vil legge direkte på internett, men vil sende leserne dine direkte? På den måten holder du leserne godt oppdatert og de kan følge deg lenge, hvor ofte bytter man epost adresse?

Her er noen som bruker AWeber som sin epost leverandør:

Lucas Rockwell – Yogabodynaturals.com

Lucas er en Yoga instruktør som driver nettsiden Yogabodynaturals.com, han er ikke veldig teknisk av seg, men vet at med AWeber så kommer epostene frem, det er det viktigste for han om han skal holde Yogatimer for eksempel.

Kenton Hoppas – Careercourierthemovie.com

Kenton driver nettsiden Careercourierthemovie.com, som er til for å promotere filmen hans. Han liker at alt med AWeber er automatisert, slik at han slipper å tenke så mye på det. For du kan faktisk sette opp eposter som automatisk sender ditt siste blogginnlegg til nyhetsbrevleserne dine.

Lalitha liker veldig godt å bruke AWeber, ikke rart, for hun har bygget en lojal kundebase og doblet trafikken til nettsiden sin med bruk av sitt nyhetsbrev. Har du lyst til å få til det samme?

Angela Wills – Marketersmojo.com

Angela bruker epost veldig mye i sitt arbeid. Hun bruker det primært som et kommunikasjonsverktøy, i tillegg til markedsføring for sitt firma. Da får hun ut nyheter, produkter og i tillegg hjelp til de som trenger hennes råd rett til epostboksen til de som har meldt seg på nyhetsbrevet hennes.

Så hva er fordelen med å bruke epostverktøyet AWeber for oss bloggere?

  • De kan prøves helt gratis!
  • De har et enkelt system for å sette opp nyhetsbrev
  • De kan sende ut epost med et eller flere blogginnlegg fra din RSS automatisk
  • De kan sende ut en velkomst epost til de som melder seg på nyhetsbrevet ditt
  • Du kan bruke det til å markedsføre en Youtube video eller blogginnlegg
  • Du har kontroll på og kan kontakte de som vil følge deg direkte, i stedet for å betale for Facebook sin promotering av poster eller Bloggshouts på Blogg.no

Jeg vil anbefale deg å prøve det i dag, for alle som driver en blogg bør bygge sin epostliste så tidlig som mulig og helst med en gang du begynner å blogge. Det er ikke alle som husker å besøke bloggen din over tid, så minn leserne dine på å gjøre det!
Kom i gang i dag for kun $1! – AWeber Communications

4 STEG – Få flere lesere på Bloggen din

Hvordan ville det vært for deg om du fikk ubegrenset med gratis besøk til bloggen din?

Google har i dag nesten total dominans på søkemotor markedet. Det er både positivt og negativt for deg som driver på internett i dag. Du må følge deres retningslinjer og oppsett for å kunne konkurrere deg frem i søkemotorens resultatsider. Hovedsaklig så er det beste å lage godt innhold, noe alle hevder med god intensjon. ¨

For skriver du gode artikler som er informative, lager video som ser bra ut og formidler innhold bra og lager informasjonsgrafikk som folk kan dele og sende til sine arbeids kontakter og venner, så sprer budskapet seg på en naturlig måte.

Da får du flere liker på Facebook, flere plusser på Google+ og flere linker inn til dine nettsider fra andre som finner innholdet ditt verdt å dele.

Mange velger derimot å heller lage disse linkene selv, kjøpe dem eller betale for at andre skal sende trafikk/besøkende til dine nettsider.

Med alle oppdateringene til Google i de siste 2 årene, så er første tilnærming den beste, da oppdateringene fokuserer på å eliminere så mye som mulig av det siste. De vil ha kvalitetsinnhold å vise sine besøkende, klarer du å lage det så vil du få flere besøk av dem.

Er du god på å løse problemer?

Vær en problemløser. Folk som googler vil gjerne ha en løsning på et problem. De ville helst hatt løsningen i går, og forklart eller gjort så enkelt som mulig. Klarer du å finne et bedre svar enn andre, eller har enklere løsninger så blir du den folk går til når de skal ha løst noe. Driver du en blogg som meg, som handler om blogging, så vil folk komme tilbake hit dersom de har flere problemer som de vil ha løst, i stedet for å gå innom Google først.

Det resulterer i flere faste besøkende som vet hva du kan og kan hjelpe dem med. Har du flere bloggposter om samme tema, eller som utvider temaet så vil folk også lese mer om det. Noe som resulterer i at færre forlater siden din ved første øyekast.

Jeg kan stolt presentere at her på bloggen så er det under 0,1 % av alle besøkende som forlater bloggen ved første øyekast. Det betyr at bloggen gir mer verdi enn den besøkende først var ute etter.

Nå lurer du sikkert på hvordan du får dette til, her er guiden din:

Så hvordan finner du gode tema å skrive om som folk er interessert i?

Løsning for deg med en epostliste:

Sett opp en spørreundersøkelse med for eksempel http://no.surveymonkey.com/ helt gratis. Lag den kort, for eksempel 3 spørsmål. Spør så hva de som er på listen din lurer på i forhold til det du skriver om, lag den slik at de kan svare kort og enkelt, folk har dårlig tid, men vil fortsatt hjelpe deg for å hjelpe seg selv. Skriv så utdypende om det de lurer på i forskjellige innlegg, del gjerne temaene opp om de er store.

Bilde av Google Keyword Tools for å finne antall søk på et søkeord
Google Keyword Tools for å finne antall søk på et søkeord

De uten epostliste:

  1. Gå til https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/
  2. Her kan du skrive inn hovedemne som din blogg handler om, eksempel: mat. Fyll så ut captcha som du finner under, og sørg for at sted er Norge og språk er norsk.
  3. Under vil du få opp en hel haug med søkeord. Her får du opp hvor stor konkurranse det er på søkeordet, altså hvor mange som skriver om emnet og er indeksert i Google. Og kanskje det viktigste, antall søk. På antall søk bør du se på lokale søk, da de gir et mer riktig bilde i forhold til hvor mange i Norge som faktisk søker etter det du skriver om.
  4. Klikk så på “Lokale søk per måned”. Da sorterer du søkene slik at de med mest søk kommer på topp. Når jeg prøvde eksempelet med mat, så kommer det opp at “and oppskrifter” har mest søk, med hele 550.000 søk per måned i Norge. Konkurransen er lav.

Kan du da lage 10 oppskrifter som handler om hvordan du tilbereder den perfekte ande middagen? Hvor bør anden kjøpes? Hva slags tilbehør er best til and? Hvordan bør en and tilberedes? Kan and grilles? Listen kan bli lang… For en som meg som aldri har tilberedt and er alt dette interessante spørsmål. Har jeg litt erfaring så kan det være spennende å prøve å grille den om jeg ikke har gjort dette før.

Ved å lage slikt godt innhold, basert på godt besøkte søkeord, så vil bloggen din bli sett av flere når den kommer høyere opp i Google, og gir du svaret til den som googler så vil de huske deg.

Hvordan ville det vært om du fikk 100, 1000, eller 10000 flere besøk på bloggen din i måneden?

Din største feil som blogger!

Jeg ble påminnet i dag, en av de største feilene alle som blogger gjør. En stor feil, som kan ødelegge hele håpet ditt om å noen gang kunne leve av kun det å blogge. For det er ofte slik at, det blir gode tider for en blogger, godt innhold blir skrevet og delt på mange viktige steder som sørger for at du får nye besøk og trafikk. Hva skjer dersom du så mister en av disse stedene? Du taper trafikken din, de besøkende finner deg ikke like lett lengre. Inntektene fra annonser går ned ettersom de besøkende ikke lengre er hos deg. Vil du havne i den situasjonen?

Det jeg prater om her er selvfølgelig for noen, og for noen helt nytt, dette med en e-postliste. Du bør begynne å bygge en allerede i dag, helst i går.

En e-postliste er egentlig et nyhetsbrev som du kan sette opp. Der dine besøkende kan melde seg på for å få oppdateringer på hva du skriver om på bloggen om de ikke sjekker den hver dag, spesielt nyttig for deg som kun blogger i ny og ne. Her kan du nemlig også blande inn litt affiliate lenker, og promotere produkter og enkelt og greit få flere lesere på bloggen din om du skulle trenge det. Pass bare på at du sender ut nok nyttig og verdifullt innhold, slik at ikke folk melder seg av. Ingen vil kun motta reklame i e-posten sin.

Hvordan får du til å bygge en epostliste?

Du kan melde deg opp på Aweber sitt system. Her kan du lage slike bokser som du ser på mange nettsider som spør deg etter epost og navn. Lik den jeg har i sidekolonnen her på bloggen. Personen som melder seg opp da kan få en velkomst epost av deg, gjerne med en liten gave, som en PDF som gir løsning på et viktig problem innen din nisje. Deretter har du eposten deres i systemet og kan sende ut blogginnlegg som du legger ut eller andre eposter som du kun vil dele med de som er på din epost liste.

Aweber så finnes det mange gode guider til å sette dette opp, men spør gjerne i kommentarfeltet her om det er noe du lurer på.

Har du lyst til å lære mer om hvordan du kan bygge din egen epostliste på best mulig måte? Og faktisk tjene gode penger på det? Slik som John Chow? En av de største bloggerne innen profesjonell blogging, som også sier at hele 2/3 deler av inntekten kommer av epostlisten hans? Ta en titt her på IM with John Chow.

Problogger.no – Market Samurai – Søkeord – Suksess med Blogging

https://problogger.no/marketsamurai Klikk på linken for å få en gratis versjon av Market Samurai – Søkeordsanalyse verktøyet som du bør bruke for å komme høyt på Google og andre søkemotorer! Ta bloggingen din til neste nivå!

Fantastisk studie – steg for steg plan – helt gratis!

Dette må du se.

Dette er en historie om en ukjent motivator som startet fra bunnen av (personlig konkurs) og ble en multi millionær ved å dele sine råd og inspirasjon med verden.

Denne lille studien av hans historie beviser at de som lager innhold, forfattere, foredragsholdere, coacher og internett markedsførere ikke trenger å være fattige.

Her får du en gratis nedlasting som viser en steg for steg plan som du kan modellere og tjene penger på dine råd og ditt innhold på internett.

Du laster den ned her:

http://www.expertsacademy.com/

Dette er definitivt noe du kan følge for din merkevare!

Suksess på internett med “vanlig” epost?

Kan du markedsføre deg, din ekspertise og merkenavnet ditt med kun 3 enkle (men lønnsomme) nettsider?

Og hvordan Barack Obama gjennomfører sin epost markedsføring? (Du bør låne denne strategien!)

Svarene du finner i denne videoen vil overraske deg:

https://problogger.no/eaeo2013ii

Dette er en video som virkelig avslører mye av Brendon Burchards resultater i internett markedsføringen hans.

Han har ikke delt alle tallene slik som han gjør her, før.

Du vil lanseringstallene hans, tall for bøkene hans og hvordan han markedsfører alt med kun 3 enkle nettsider.

(Det beste her er at Brendon Burchard viser deg hvordan Barack Obama følger de samme markedsføringsstrategiene, genialt!)

Denne videoen vil virkelig sette tankene i gang og forme noen konsepter om hvordan du kan lansere noe på internett.

Brendon har lenge vært kjent som en som ønsker å gjøre en forskjell og hjelpe folk videre, men det er også viktig å se den finansielle siden ved det hele, så du kan planlegge litt utifra dette.

Du vil bli overrasket over hans resultater, men også hvor simpelt det faktisk er. Definitivt noe å ta med seg videre og forme din markedsføring ut i fra!

Gå å se videoen nå:

https://problogger.no/eaeo2013ii

Tjen penger på din unike historie!

Hvis du har hatt lyst til å dele din livshistorie og kunnskap som du har opparbeidet deg med verden(og få betalt for det), hvordan skal du starte?

Hvordan tjener forfattere, foredragsholdere, coacher, markedsførere penger på sine råd og innhold?

Denne videoen fra Brendon Burchard har svarene på det:
https://problogger.no/eaeo2013

Her viser han deg hvordan du kan regne deg frem til en inntekt på 7 siffer i dollar og akkuratt hvordan du kan gå frem for å komme dit.

Uansett, har du ikke hørt om Brendon Burchard, så tror jeg du finner historien hans ganske så inspirerende:

-Han gikk fra å være blak til $4,6 millioner dollar på bare 18 måneder, bare ved å hjelpe andre med hva han har lært om livet hittil.

Du kan se hvordan han og hans klienter har blitt New York Times bestselgende forfattere og som et resulat blitt annerkjente eksperter i sine felt.

Hvis du skal dele din historie eller bygge deg opp et personlig varemerke så må du se denne videoen:
https://problogger.no/eaeo2013

Nyt videoen! 🙂

Pass på å ta notater også, det er virkelig verdt det.

Brendon tar også å svarer på spørsmål på sin blogg, så gjerne kommenter om du lurer på noe.

Andre har skrever:

— AndersonCooper.com calls him “one of the top business
and marketing trainers in the world”

— Brian Tracy says Brendon is the “smartest, nicest,
most creative marketers I’ve ever met”

— NY-Times best-seller Dr. Daniel Amen “wishes I would
have met him 20 years ago; it would have put my business
and myself as an expert in hyperspeed”

Fra nybegynner til ProBlogger – Fra starten…

WordPress.org – Gratis

One.com Webhotell til ca 300,- pr år

Hvordan skrive en god bloggpost