Besøk arkivet

Nettcasinoenes framtid er i 3D

Hvordan ser framtidens nett ut? Det er et spørsmål mange stiller seg, og alle teknonerder gleder seg til 2020-tallet. Det er nesten med skrekkblandet fryd at vi tenker på alle nyvinningene som kan komme i det neste tiåret.

Utviklingen på nettet på 2010-tallet har nemlig vært eksplosiv. Ved inngangen til tiåret var smarttelefoner og apper i startfasen, men i disse dager tilbringer mange av oss store deler av dagen til å stirre inn i stadig mer avanserte elektroniske enheter mens vi ser på TV, bestiller reiser eller spiller spill.

Smarttelefonen kommer til å prege hverdagen vår mer og mer på 2020-tallet.

(CC BY 2.0) av Johan Larsson

Casinobransjen satser veldig

Nettcasinobransjen har således satt seg i førersetet, og den skarpe konkurransen fører til at den er ledende i den teknologiske utviklingen av moderne nettsteder. Akkurat nå befinner vi oss i en dramatisk teknologisk revolusjon, og et nettcasino er nødt til å hele tiden tilby nye og spennende spill for at det skal kunne henge med i utviklingen og beholde spillerne sine. En av de nyere trendene er at online casino tilbyr også live casino som gir spilleren er mer autentisk spillopplevelse. I framtiden holder det ikke med å tilby tradisjonelle spilleautomater og 2D-spill, men man må snarere kaste seg på 3D-bølgen for å beholde kundene og fotfestet i bransjen.

Den virtuelle virkeligheten eksploderer

VR har så vidt startet, og vi kan på mange måter sammenligne den nåværende situasjonen med innføringen av svart-hvitt-fjernsynet på 1950-tallet. Vi har derfor en rivende utvikling foran oss, og mange bransjeeksperter tipper at spillerne kan stå i casinobaren og nyte en cocktail før de setter seg ned ved casinobordet, uten å forlate sitt eget hjem. Dette sparer selvsagt både enkeltindividet for penger og miljøet for klimautslipp, og enkelte har sågar spådd at VR kommer til å spille en rolle i vårt sosiale liv.


Pokerbord i 3D kommer til å ta av i det neste tiåret.

(CC BY 2.0) av Paf – games sport casino

Farvel til tradisjonelle betalingsmåter?

På 2020-tallet tror vi også at vi i stadig større grad kommer til å vinke farvel til tradisjonelle innskuddsmetoder som kort- og bankinnskudd. E-lommebøkene har allerede vært på markedet en stund, men de får sylskarp konkurranse fra kryptovalutaer som bitcoin. Kanskje får vi også en situasjon hvor de største casinoene utvikler sin egen valuta, som får en fast vekslingskurs mot de store valutaene. Dette kommer til å gjøre det langt lettere for kundene å spille og det blir også lettere for nettcasinoene å administrere utbetalingene.

Bruk av kunstige intelligensen i casinobransjen

Kunstig intelligens har allerede tatt innersvingen på mennesker i både poker og sjakk, og det er derfor bare et tidsspørsmål før det erstatter dagens tilfeldige nummergeneratorer på spilleautomater. En tilfeldig nummergenerator som benytter seg av kunstig intelligens kan for eksempel gjøre at spilleautomatene er enda mer rettferdige enn de er i dag. Kunstig intelligens kan også brukes til å sikre at casinoet er tryggere og hindre at andre prøver å knekke casinoets alogritme.

 
 

 
 

Slik lykkes du med gambling på nettet

I denne artikkelen skal vi fokusere på enkle tips og triks du kan benytte deg av for å få en bedre spillopplevelse på nettet. Nordmenn har alltid vært et spilleglad folkeslag, og den teknologiske utviklingen har åpnet opp nye dører som er reneste science fiction for personer som vokste opp i det forrige årtusenet.

Internett har gjort det mye enklere for nye aktører å entre markedet, noe som har sørget for en knallhard konkurranse i bransjen. Dette har ført til at spillselskapene har måttet tilpasse seg kundene, og flere aktører velger å spesialisere seg innen mindre nisjer for å kunne opprette en markedsfordel. Siden etterspørslen etter en mer tilpasset spillopplevelse er så stor, kan for eksempel spillselskapene nå tilby nordmenn en norsk casino opplevelse som er bedre tilpasset smaken og behovene til norske spillere.

En lur tipper unngår enten storlag som Man.Utd. på hjemmebane, eller spiller på at de ikke vinner.

(CC BY 2.0) av Paolo Camera

Hva sier andre spillere?

Før du begynner å spille er det viktig at du gjør mange søk på nettet og sjekker i diverse fora for hvilke inntrykk andre spillere har av de forskjellige bookmakerne. Utvalget er nemlig enormt, og det kan være lett å gå seg vill uten den rette veiledningen. Ved tipping på lagsporter som fotball og ishockey er det ofte liten variasjon på oddsen, og da kan det være faktorer som kvalitet på kundeservice og utbetalingshastighet som kan være viktige for hvilken sportsbok du velger.

Du bør også sjekke hva andre spillere sier om hvilke ligaer du bør spille på. Premier League er veldig populært blant nordmenn, men det er ikke sikkert at du finner den beste oddsen i denne verdensberømte ligaen. Derfor kan det være lurt å se til lavere divisjoner i England og norsk fotball, eller kanskje til andre store europeiske fotballnasjoner.

Benytt deg av systemer

Et system er ofte veien å gå for å gå med overskudd i lengden, men det er viktig at du ikke blir for ambisiøs. Derfor anbefaler vi at du bare velger ut dobler, hvor du spiller på tre kamper på to kuponger. Dette betyr at du halvgarderer et oppgjør som settes på begge kupongene. Dette øker vinnersjansene dine betraktelig, men bakdelen er selvsagt at du bare kan vinne på én av de to kupongene. I tillegg kan det lønne seg å følge med på fotballblogger på nett, noe som særlig er lurt hvis du velger å fokusere på mindre ligaer. På nettet er det nemlig mulig å finne mange gode tips fra folk som har god innsikt på skade- og formsituasjonen til lagene som spiller. Hvis du selv sitter på mye kunnskap innen en sport kan du også dele den med andre ved å starte en blogg.

Sett opp et budsjett

Det aller viktigste er at du har kontroll over hvor mye du bruker på tipping, og da kan det lønne seg å sette opp et budsjett for hvor mye penger du ønsker å bruke på tippingen. De fleste moderne nettcasinoer gir deg muligheten til å innføre ulike sperrebeløp, slik at det ikke er mulig å falle for fristelsen og overstige det budsjetterte beløpet du har satt for hver uke.

Kan bloggere lære noe av casino-nettsider?

Det er mye man kan gjøre for å få nettsidene sine opp og frem. Mange av metodene koster penger, men det finnes faktisk noen grep du kan gjøre helt på egenhånd, nemlig å kopiere fremgangsmåten til casino-nettsteder.

I denne bransjen er det betydelige summer i omløp, og mange av nettstedene har store markedsføringsbudsjetter og gjennomarbeidede strategier for å lokke til seg og ikke minst beholde brukere. Her har du med andre ord mye å lære.

Hvis du for eksempel klikker deg inn på casinotopp.net, bør du studere hvordan siden er lagt opp. Her er det ikke noen forstyrrende elementer, men en stilren design og intuitive menyer som gjør det enkelt å finne frem. Det er enkelt å skille mellom omtaler av ulike nettcasinoer og spilleautomater. Du kan til og med prøve spilleautomatene helt gratis, slik at du lærer deg hvordan de fungerer før du spiller på de samme spilleautomatene hos et online casino. I tillegg finner du mye annen relevant info om alt som har med online casino å gjøre. De holder deg rett og slett oppdatert. Det kan du også gjøre på bloggen din. For eksempel informasjon om andre blogger du liker.

Ønsker du et smalere og mer nisjepreget innhold på bloggen din, kan du hente inspirasjon fra andre casino-nettsteder, som for eksempel CasinoNorge, hvor du ikke finner like mye informasjon om alt som skjer innen online casino, men til gjengjeld mye informasjon om spilleautomater. På denne nettsiden er også alt laget med tanke på brukervennlighet. Det er enkelt å finne fram til det du leter etter og alt er intuitivt organisert med enkle menyvalg. Du finner også tilbud om free spins og andre goder på denne nettsiden.

Du kan få mange nye følgere ved å se på hvordan de profesjonelle nettstedene fungerer. Prøv selv, du har ingenting å tape.

Ny strategi for å utnytte en lukrativ kilde til GRATIS trafikk

Jeg kom nettopp over denne videoen som avslører en strategi for å få helt GRATIS trafikk og tenkte at det også kunne hjelpe deg.

gratistrafikktildinblogg

Du kan se videoen her: http://marketsamurai.com/c/Good-Old-Days

Det som er bra er at denne strategien ikke er så kjent, ikke alle som er gode på SEO bruker den så mye heller.

Det er som å gå tilbake i tid, når du lett kunne komme opp i søkemotorene for gode søkeord med lite arbeid.

Men…

Som med alle gode ting så må du bli med først…

… denne videoen har nettopp blitt sett av over 540000 allerede, så du bør se den nå slik at du også får brukt strategien.

Du kan se videoen her om du ikke har gjort det alt: http://marketsamurai.com/c/Good-Old-Days

I tillegg så kan du få Market Samurai som jeg har skrevet om før(les mer her: https://problogger.no/2013/09/03/del-1-av-2-hvordan-fa-flere-lesere-paa-din-blogg/) til halv pris. Dette tilbudet varer bare frem til fredagen amerikansk tid. Det er kun andre gang de har hatt rabatt på Market Samurai siden de startet for 5 år siden, så skal du kjøpe det bør du gjøre det nå.

Du kan få Market Samurai til halv pris her: http://marketsamurai.com/

Den ultimate turen til England for å se ditt favorittlag spille

For mange så er den ultimate utenlandsreisen litt vestover, nærmere bestemt til England. Det er det landet med de fotballagene som er mest kjente for oss nordmenn. Her er det ikke bare samlet noen av de beste fotballspillerne, men også en stor tradisjon for fansen. Opptrapping mot en stor kamp skjer gjerne både innendørs på utesteder og barer i tillegg til livet som finner sted ute i gater og parker. En opplevelse du bare må få med deg.

Hvordan får du bestilt fotballbilletter på enklest mulig måte?

Fotballreiser er etterhvert blitt en morsom tur som enkelt kan bestilles på nettsider som tilbyr fotballbilletter. Da får du som regel bestilt både hotell og billetter til en kamp som du ønsker på en enkel måte. For det er ikke like lett å finne frem til et hotell som passer bra i forhold til hvor kampene spilles, og derfor lønner det seg å bruke en nettside som har begge deler.

For de som har Liverpool FC som sitt favorittlag så kan det nok friste med en tur til Anfield Road Stadion for å se laget ditt live. Her får du fotballreiser Liverpool FC helt ned i 2290,- i skrivende stund. Det er ikke dyrt for en så begivenhetsrik tur med både hotell og inngangsbillett til kampen!

Vil du ha flere alternativer å bestille fotballbilletter fra så kan du også se på de uforglemmelige reisene som ABCReiser har på sine nettsider for samme lag. Fotballreiser Liverpool FC kan du finne under menyen deres.

Hos ABCReiser så har de også litt informasjon om leiebil dersom du skulle trenge det, siden du kan overnatte i 3 netter på hotell på reisene. Har du med en ikke så fotballinteressert reisepartner så kan det være greit å få med seg litt annet på turen også. Noe de også har litt linker til her, blant annet musikaler og teater som finnes i London.

Skal du ha rimelige og gode fotballbilletter til de mest kjente lagene så er det verdt å se innom sidene som er nevnt her. Du vil få en innholdsrik fotballreise som du neppe kommer til å glemme med det første. Er du på utkikk etter en slik opplevelse som gave så kan det anbefales, du vil bli husket i lang tid fremover. God tur!

Dette innlegget er sponset av nettsidene det er linket til.

Facebook oppdaterer – Nå får du vite hva vennene dine surfer på!

Du kunne se hva vennene dine chattet fra på Facebook sin mobilapplikasjon:

Det har lenge vært mulig å se hva dine venner surfer på med mobilen. Som i deres applikasjoner for mobil står det om du bruker internett eller pc. Det har vært litt skjult på en måte, men du har nå kunne skjult dette lenge.

Som du kan se i bildet under på min iPhone ser du klart og tydelig at personen jeg chatter med er på internett når han skriver:

Se når personen sist var innlogget på Facebook og hvor:

Så kom muligheten for å se når personen sist var innlogget og hvilken enhet de da hadde vært inne på. Dette ble indikert med tid i sekunder, minutter og timer. Samt et lite ikon for å vise om det var mobilen de var innlogget med sist for eksempel. Det kan du også se i bildet lengre ned.

NYHET: Nå ser du hva vennene dine på Facebook bruker til å chatte med

I siste oppdatering, som ikke alle har fått enda, så syntes det i tekst hvor du chatter fra. Det står da spesifisert med Web/Internett og Mobile/Mobil. Nå vet derfor de du chatter med om du plutselig bytter over, for det har vi allerede testet. Testen viste at den oppdaterer seg rimelig raskt, under minuttet på hvilken enhet du bruker til å chatte med. Som du kan se på bildet under her.

Bildet er brukt med tillatelse fra Ryan Mattson

Så hva tenker du om at Facebook nå også offentliggjør dette direkte i chatten på internett? Syntes du det er en grei opplysning å vite, eller kunne du vært foruten?

Hva er din mening?

Savner du noen etter Super-tyfon på Filippinene?

Dette er ikke et innlegg som vanlig ville passet inn her på bloggen, men er selv berørt av situasjonen og det er kanskje du også?

Om du har noen kjære som har reist til Filippinene, så er det kontaktinformasjonen her du skal bruke for å legge inn en savnet person: http://www.landsider.no/land/filippinene/

De har også egne nettsider som de oppdaterer informasjonen sin på herhttp://www.norway.ph/

Telefon til ambassaden som åpnet kl 09:00 i dag(9nov2013) norsk tid: 23954700
Epost til dem: emb.manila@mfa.no

Del denne videre med andre som trenger informasjonen.

Så slipper de å ringe til politiet, UD osv og bli satt over til flere telefoner unødig. Det tar nemlig litt tid å finne frem til korrekt informasjon.

udinfotyfofilippinene

Slik får du en skikkelig god artikkelidé som du kan selge

Her har jeg fått en skikkelig god gjestepost fra Vivian Songe(frilansjournalist, forfatter og gründer) som driver nettsiden http://www.blimagasinjournalist.no/.

På nettsiden hennes finnes det et epost kurs i hvordan du kan bli en magasinjournalist, samtidig som det er ekstremt mange gode råd og tips til det å skrive artikler, noe som også kan brukes i blogg sammenheng.

For du vil vel gjerne skrive bra og interessant for dine lesere?

Jeg har fått denne gjesteposten som jeg håper du får stor nytte av, og skulle du ville lære mer er det bare å gå inn og melde deg på Vivian sitt gratis skrivekurs: http://www.blimagasinjournalist.no/

Litt om Vivian Songe:

Vivian heter jeg. Jeg er frilansjournalist, forfatter og gründer av kurskonseptet Bli magasinjournalist. Jeg har jobbet som journalist, redaksjonssjef og redaktør i norske magasiner og aviser i 12 år, samt som informasjonssjef og mediekonsulent for forlag som Kagge og Gyldendal. Jeg har publisert et hundretalls artikler i nærmere 30 magasiner (se noen av dem her) og medforfattet to bøker som du kan lese mer om her.

Slik får du en skikkelig god artikkelidé (som du kan selge for mange penger om du vil)

Hva skal til for at en artikkelidé er god? Så god at den blir kjøpt for flere tusen kroner? Som du kan tenke deg: Mange må ha lyst til å lese den.

Men før noen får mulighet til det, må den pirre interessen til redaksjonen. (Det er litt som at du må sjarmere butleren før du får innpass på slottet) 😉

Gjør deg klar for en litt lang mail denne gangen! Det er nemlig litt av hvert som skal på plass før redaksjonen får øynene opp for nettopp DIN idé. Klar for å lære noen lure triks?

Her er det du bare MÅ vite før du selger inn en idé til en redaksjon: 

1. Idéen må være solid og salgbar 

En artikkelidé må være av godt og seigt materiale. Den må ikke falle fra hverandre som et stykke kinesisk rispapir med det samme man napper litt i den. Den skal nemlig selges inn i tre omganger. Ja, du leste riktig: Tre!

  • Først fra deg til redaksjonssjefen i magasinet eller avisen.
  • Når hun har falt for den, skal idéen presenteres på et redaksjonsmøte der de andre får si hva de synes. Da gjelder det at hun ikke må kjempe som David mot Goliat for at den skal bli godkjent. Idéen bør være så god og to the point at den taler for seg selv.
  • Når artikkelen er godkjent, skal den “selge” når den er på trykk. Det vil si at den skal friste til lesning når noen holder magasinet mellom hendene . En trofast leser er mye verdt!

2. Den skal snakke til én person (og det må være rett person) 

En god artikkelidé skal snakke direkte til det aktuelle magasinets målgruppe, også kalt kjerneleser. Kort fortalt betyr det at hvert magasin på markedet retter seg mot en utvalgt gruppe mennesker – mer og mindre åpenlyst.

For eksempel henvender ikke Dagbladet og VG seg til samme person (selv om mange selvsagt kjøper dem begge). Kamille og Elle har heller ikke samme kjerneleser. Heller ikke Bonytt og Rom123 snakker til samme person. Dette lønner det seg å være bevisst på.

For å gjøre det enklere å forestille seg gruppen mennesker som er aktuell for ditt magasin, kan det hjelpe å tenke på han eller henne som én person.

Hvor gammel er hun? Hva slags type er hun? Hva er hun opptatt av? Hva slags klær går hun med? Hva slags filmer, bøker og musikk liker hun? Hvem er hun sammen med? Hvor bor hun? Hvor liker hun å reise? Har hun barn? Er hun singel? Ligner hun på noen du kjenner? Hva kunne hun for eksempel hete?

For å finne ut hvem kjerneleseren i ditt magasin er: Bla gjennom og se på artiklene og tonen i dem. Dann deg et inntrykk av hvem journalistene egentlig snakker til. Snakk til samme person.

3. Idéen må overraske/interessere/vekke leseren på en eller annen måte 

Er du i magasinets målgruppe? Kan du identifisere deg med kjerneleseren deres?

I så fall kan du spørre deg selv: Hva lurer du på? Hva skaper følelser hos deg? Hva engasjerer deg? Hva irriterer deg? Hva gjør deg glad? Hva gjør deg sint? Hva skulle du ønske du kunne lese om? Og hvilke artikler har du lest hundre ganger før?

Hvis du ikke er kjerneleseren, må du rett og slett bruke litt fantasi og tenke deg at du er det. Skal du skrive en artikkel for Foreldre & Barn, nytter det neppe å foreslå en artikkel om motorsykkeltur på route 66 i USA.

Skal du skrive en artikkel for Kamille, bør den ikke handle om high fashion-modeller i New York, men heller om en vanlig norsk kvinnes utfordringer og måter å løse dem på.

Skal du skrive for Costume, regn med at leseren vet hvilket tilbehør som var IN og UT både i fjor, i forfjor og året før det. Og skal du skrive for Levende Historie, forbered deg på lesere som vet hva Ludvig den 14. spiste til frokost.

Spør deg selv: Hvis du var magasinets kjerneleser, hva ville få deg til å stoppe opp på magasinsiden og tenke “Hmm! Dette lurer jeg på/har jeg ikke tenkt på/synes jeg er spennende. Denne må jeg lese.”

4. Idéen må ha en VINKLING

Artiklene du har lest hundre ganger før gjør du best i å unngå. Installer helst et klisjéfilter i journalisthjernen din først som sist: “Biiip! Skrevet om altfor mange ganger før.”

Men du kan med fordel omtale samme TEMA som artiklene du har lest hundre ganger før. I og med at emnet er så godt dekket, regnes det sannsynligvis som “godt stoff” av redaksjonen. Trikset er da å fortelle om temaet på en ny måte, eller sett fra en ny vinkel.

Da er vi inne på en VIKTIG hemmelighet som jeg skal avsløre i min neste mail: Vinklingen – din magiske inngangsbillett. For det er den virkelig. Kom med en god vinkling, og både dører og vinduer åpner seg. Bare vent og se!

Vivian

You can do it too!

Meld deg på epost kurset her: http://www.blimagasinjournalist.no/

Ps. Ja, jeg holder på å lage kurs! Jeg er i Mexico og jobber med å sette sammen et skikkelig inspirerende og matnyttig kurs som svarer på alt du lurer på (og ikke vet at du lurer på) om en skrivekarriere og å komme seg inn i magasinbransjen.

Har du spørsmål? Legg det inn på Facebook-siden min, Vivian Songe – Bli magasinjournalist. Intet spørsmål er for dumt, jeg vil gjerne vite hva du strever mest med, om det så er å åpne laptopen for å begynne å skrive. Trust me, vi har alle vært der! ;D 

 

Hvordan doble trafikken til bloggen din

Jeg har fått mange spørsmål rundt den økte trafikken på bloggen min i det siste. Bloggen ble opprinnelig startet i 2008 under navnet ItStyle.net/Blog, som senere ble til ProBlogger.no. I starten var fokuset enkelt, dele tips med leserne som de kan ha god nytte av. Småprogrammer som gjorde hverdagen enklere osv. … Fokuset ble derimot skiftet mer når jeg fikk godt grep om dette med blogging.

Nå er det nesten en ren blogg blogg, men jeg tillater meg selv å skrive om andre ting som kan være urelatert til blogging dersom det på en eller annen måte kan hjelpe mesteparten av publikummet på bloggen.

101013_0903_Hvordandobl1.jpg

Få i gang motivasjon og energi i bloggen

I juni så startet jeg litt på nytt med bloggen. Ettersom den var blitt neglisjert de 2 siste årene, da med kun sporadiske bloggposter. Jeg ville ha et mer aktivt publikum som du gjerne får ved å være mer aktiv selv.

Jeg måtte finne en metode for å skape litt energi i bloggen og motivasjon for meg selv, så jeg fant til slutt ut at jeg måtte studere mer skriveteknikk og trafikk tips. Dermed kom jeg frem til løsningen som ga disse gode resultatene i september:

Som du kan se så varierer besøkstallet i Google Analytics som regel på i underkant av 600 besøk per dag. Bortsett fra perioden 18. til 20. september. Her er det noe som skjer. Er det en dobling i trafikken du kan se? Ja, det stemmer. Rett i underkant av 1200 besøk per dag. Dette ble selvfølgelig lagt merke til på forskjellige steder der du kan måle trafikken din. Slik som http://topp.bareblogg.no/ som har en kode du kan legge inn på siden din for å spore besøkende og bli rangert på samme måte som Blogglisten.no.

Blogglisten sviktet meg for å få enda flere besøk

Jeg inkluderer ingen link til sistnevnte siden de på et eller annet vis ikke klarte å spore mine besøk og heller ikke inkludere ProBlogger.no i sine topplister (Inne på siden for selve bloggen på Blogglisten.no ble besøkende sporet til over 800 norske besøk.). Jeg skulle vært der med et så høyt besøkstall, så jeg kontaktet dem og fikk bare dette svaret «Beklager, jeg kan ikke finne feilen.», etter det har jeg ikke hørt mer.

En inkludering i topplisten der tror jeg kunne kommet til å gitt enda flere besøk, men dette var kortvarig, noe jeg visste på forhånd.

Strategien min for å øke besøkende betraktelig til ProBlogger.no bloggen

Jeg undersøkte mange forskjellige søkeord med Market Samurai, og så på trender i http://www.google.no/trends/ og endte opp med det du ser i bildet under:

101013_0903_Hvordandobl3.png

Steve Jobs har gått bort, dessverre, så hva har Tim Cook og kompani klart å lage ut av iOS for den kommende oppdateringen iOS 7? Det var det ikke bare jeg som vente på å se, men tydeligvis en hel rekke andre personer, som jeg takker for at besøkte bloggen min i lanseringsperioden J

Ut av det kom disse bloggpostene for å holde følge med trenden og nyhetene rundt deres nye iOS:

Hvordan installere iOS 7 uten utviklerkonto – iPhone – Apple – 11. juni 2013

Mange ville vite hvordan de fikk iOS 7 Beta på sin telefon, altså før det ble lansert. Ventetiden til september ble rett og slett for lang, også for meg. Så jeg lærte meg det og delte dette med leserne. Mange bloggere har iPhone var min tanke og da er det jo relevant? Det fungerte i hvert fall, og mange fikk testet ut iOS før tiden.

Hvordan har 24 timer med iOS 7 på iPhone 5 vært? – 12. juni 2013

Selvfølgelig var det mange som var skeptiske til en beta versjon av iOS. Derfor fulgte jeg opp etter en 24 timers testperiode med mine egne tanker og opplevelser rundt hva som er nytt i iOS 7.

Rapportering av problemer i iOS 7 Beta – 13. juni 2013

Ikke alt fungerte som det skulle, så jeg tok opp noen av problemene som fantes rundt bruken av iOS 7. Blant annet så sluttet alle programmer som hadde med betalinger å fungere, slik som PayPal, RuterReise og NSB. Ikke så rart de ikke støtter noe som nettopp er lansert på konferansen til Apple.

Hvordan installere iOS 7 Beta 2 uten utviklerkonto – iPhone – Apple -28. juni 2013

Jeg fulgte så videre opp med Beta 2 av iOS 7. Den fikset noen av barndomssykdommene til iOS, så det var en stor forbedring. Du måtte også her følge guiden som i Beta 1, bare med nye filer å bruke.

Endelig siste versjon av iOS 7 – Installer uten utviklerkonto – iPhone – Apple 12. september 2013

Nå var endelig siste versjon av iOS 7 klar. Klart for utviklere til å teste sine Apps, feil søke og rette eventuelle feil og problemer som deres Apps forårsaker i nye iOS.

NOTIS: OPPDATERING kl 19:30: iOS 7 er her offisielt ute – 18. september 2013

Etter å ha bestilt GTA V 2 dager før hos en av de få som hadde flere kopier igjen på lager, så satt jeg nå dypt inne i spillet. Jeg hadde helt glemt å følge med på lanseringen av iOS, jeg var oppslukt av spillet. Jeg heiv meg rundt og fikk lagt ut en notis til hvordan dette kunne bli installert. Faktisk første gang jeg så nytten av en NOTIS post i WordPress. Første gang jeg brukte den også.

iOS 7 er her offisielt ute – Hvordan får du det? – 18. september 2013

Jeg satt meg derfor ned og fikk skrevet en skikkelig guide til installasjon av iOS 7, samt at det kunne være store problemer med ned lasting, siden hele verden skulle laste dette ned på samme tid. For mange tok det derfor flere timer før de faktisk fikk lastet ned nye iOS 7. Samtidig så var det mange problemer rundt, ikke bare med ned lastingen, men også de som hadde for liten plass på telefon eller fikk problemer med noen av funksjonene etter oppdateringen.

I flere fora som Forum, Facebook, Twitter og andre sosiale medier så svarte jeg på spørsmål i tillegg til kommentarfeltet på bloggen. Det gjordet at flere så nytten i bloggpostene om iOS 7. Noe som fikk ProBlogger.no høyt opp i søkeresultatene, flere på 1. plass, hos Google. Det ga den enorme stigningen i trafikk.

32 Fantastiske Apps for Bloggere – for din iPhone – 19. september 2013

101013_0903_Hvordandobl4.png

Jeg så også muligheten til å holde litt lengre på denne trafikken med å gi ut en god guide til Apps for bloggere.

Senere fulgte jeg opp med hvordan du kan komme deg forbi sikkerhetskoden til iOS 7 og en bloggpost om hvordan det kunne bli fikset etterpå med en ny oppdatering fra Apple.

Hold deg oppdatert på nisjen din

Lærdommen her er å holde seg oppdatert på nyheter som er interessante innenfor din nisje. Noe som du vet kommer til å bli pratet mye om. Vær midt i det hele, oppdater leserne dine hyppig og test, feil og prøv selv også. Det er greit når noen andre har opplevd problemene før deg og vet hvordan de kan fikses.

For å holde følge med nisjen din kan du blant annet bruke http://www.google.no/alerts?hl=no som gir deg epost oppdateringer når Google finner noe nytt innenfor søkeordet som du legger inn. Du kan velge hvor ofte oppdateringene skal komme til deg. Da slipper du å tenke på det.

Kom med ny informasjon og egne tester

Som nevnt over, lag egne tester. Hvis hvordan det hele fungerer, steg for steg, med video eller som en bloggpost med litt bilder og forklaringer. Guider er gjerne det folk ser etter når de søker etter spesifikke problemer som de har. Kommer det noen oppdateringer som er relevante for leserne dine, så gjerne oppdater bloggposten din, selv om en ny bloggpost er bedre siden ikke alle sjekker bloggposter de allerede har lest.

Løs problemer som oppstår

101013_0903_Hvordandobl5.png

Som du kan se ut ifra de forskjellige bloggpostene jeg postet rundt iOS 7, så var det problemer med forskjellige apps, selve ned lastingen og metoder for å få installert Beta versjonen. I tillegg til dette så var jeg oppdatert på hva som skjedde i sosiale medier og besvarte spørsmål med link tilbake til min guide for installasjon. Mange mistet for eksempel muligheter til å bruke tastaturet på telefonen og fikk ikke sendt meldinger. Noe som kan oppstå når du oppdaterer. Løsningen var da å installere det på nytt, så ingen revolusjon i løsningen, men det fungerte.

Vær aktiv også utenfor bloggen din, det kan gi mange tilfeldige besøk som kan bli faste lesere, fordi de ikke aktivt har søkt opp det andre innholdet som du publiserer på bloggen din.

Følg opp med en relatert bloggpost i etterkant

Som med min guide til Apps for bloggere, så bør du også følge opp med lignende / relevant innhold til det du nettopp har høstet god trafikk på. Det kan forlenge plassen din på topp i Google, samtidig som det gir leserne dine større grunn til å besøke siden din igjen om de kun var innom for nyheten din i første om gang.

Bruk bilder for å beskrive bedre

I guidene mine så brukte jeg steg for steg med bilder. Her viste jeg alle skjermbildene som leserne kunne få opp ved installasjon, men også feilene som dukket opp. Mye tryggere å se det selv enn å kun få det beskrevet.

Sørg for å markedsføre bloggpostene dine

Hver gang du oppdaterer bloggen din med en ny bloggpost, så er det viktig at du sprer denne til flest mulig, på kortest mulig tid. Jeg har lagt ut en kort video om hvordan jeg selv gjør det her: Hvordan dele dine bloggposter på bloggnettverk og sosiale medier

Ha et nyhetsbrev for å øke trafikken enda mer

På nyhetsbrevet mitt som du kan melde deg på i sidekolonnen/sidebar, hvor du også får en gratis ebok om hvordan du får flere lesere på bloggen din, får du oppdateringer på hva som blir lagt ut bloggen her, men også eksklusivt innhold. Er det noen av de påmeldte som ikke har tenkt på at iOS, i mitt eksempel, kommer ut så får de en påminnelse om dette og kan lese mer på bloggen din.

Vær aktiv i kommentarfeltet ditt

Sørg for å være aktiv i kommentarfeltet ditt. Vet du ikke svarene så finner du dem for kommentatoren din. Sørg for å gi god informasjon eller pek dem videre til andre gode ressurser for å finne svaret enklere. Det gir takknemlighet. Spør kommentatoren også om en tilbakemelding på om løsningen fungerte for dem, da får de en grunn til å komme tilbake og hjelpe deg med svaret som også andre lesere kan ha nytte av.

Oppsummering – Hvordan doble trafikken til bloggen din

  • Hold utkikk etter nyheter og ny informasjon i nisjen din, vær raskt ute med en bloggpost om det
  • Del bloggpostene om nyheten så mange steder som mulig
  • Delta aktivt i kommentarer og andre sosiale medier der du kan hjelpe til med å løse problemer
  • Følg opp med bloggposter om det du lærer underveis ved å hjelpe andre
  • Bruk linker i innleggene dine til å henvise brukerne til oppdaterte guider som du legger ut underveis
  • Bilder og video skaper en rikere opplevelse for leserne dine

Hva syntes du var mest nyttig i denne bloggposten? Del det gjerne i kommentarfeltet under.

Ny oppdatering fikser sikkerhetsproblemer med iOS7 på iPhone og iPad

Nå er det endelig kommet en oppdatering som sørger for å fjerne sikkerhetsfeilene som ble avdukket kort tid etter at iOS 7 ble lansert til offentligheten.

Blant annet muligheten til å gå inn på programmer, bilder, epost osv… uten kodelås som jeg skrev om her: iOS 7 Hack – Full tilgang til programmer og bilder uten kodelås

Slik får du den nyeste iOS 7 oppdateringen til iPhone og iPad – iOS 7.0.2

IMG_2382

 

#1 Gå inn på “Innstillinger”

IMG_2383

#2 Deretter på “Generelt”

IMG_2384

#3 Klikk på “Last ned og installer”

IMG_2385

#4 Så må du være enig i nye vilkår og betingelser, trykk “Enig” om du godtar dem.

IMG_2386

#5 Så er det bare å vente på at telefonen laster ned og installerer oppdateringen, deretter får du beskjed om å skru telefonen av og på, hvis ikke gjør den det for deg.

Sørg for å gjøre dette så fort som mulig om du ønsker å ha en sikrere telefon. Har du ikke fått deg iOS 7 enda, så er det god grunn til det nå. Både politiet i New York og Oslo råder folk til å oppdatere, siden det er muligheter for å sperre og slette alt innhold på telefonen dersom den blir stjålet.